Gotlandsbesöket

Publicerat: 2017-09-07, 12:48:00| Avigasidan.blogg.se | Linda Wiberg
 
 
Har ni inte varit till Gotland så är det verkligen någonting som borde finnas på bucket listen. Gotland är ett av de vackraste ställena som jag någonsin besökt. En mysig liten ö, med gamla hus och gator, och dessutom väligt lite folk, ifall man föredrar det, haha. Nu när jag själv varit där så vill jag tvinga alla att åka dit minst en gång under er livstid, det är sååå värt det! Hoppas att jag ska kunna åka dit när det är vinter också, det är säkert jättefint där även på vintern!
 
 
 
Jag gick runt i Visby innanför murarna ett tag undertiden Jenni var på jobb, och det fanns massa små mysiga affärer. Hade lätt kunnat tillbringa en hel dag där med att bara att se mig omkring. Tyvärr så är inte mitt lokalsinne så pass bra gällande städer, så jag var tvungen att hålla koll på kartan för att veta var jag ungefär befann mig, var lite rädd att mitt surf skulle ta slut och att jag plötsligt hade tappat bort mig totalt (Vi finländare är nämligen vana med att ha obegränsat surf, vilket tydligen är en uppfinning som inte ännu nått Sverige).
 
 
 
Allting gick bra, jag shoppade lite längs gågatan, och lyckades ta mig till Jennis jobb tills hon slutade. Kan även tillägga att klimatet på Gotland var väldigt varmt, men det är väl det som gör Gotland så älskvärt. Jenni var supergullig och klippte mitt hår i Salongen där hon jobbar före vi åkte hem till henne. På kvällen latade vi oss i soffan framför tv'en med hennes sambo och deras granne, och tryckte i oss pizza. Sen råkade det vara en marknad i byn, så vi tog en vända dit. 
 
 
En av de bästa upplevelserna under min vistelse på Gotland var Igelkottar. Jag är medveten om att det även finns Igelkottar i Finland, men jag har aldrig sett några. På Gotland däremot, på bakgården vid radhuset fanns det massa Igelkottar. Inte bara en eller två, utan MASSA. Vid skymningen kröp de fram, och jag trodde inte mina ögon. Kottarna var inte ens rädda, man kunde lätt böja sig ner och klappa dem. Jag har gått i tron om att igelkottar är omöjliga att röra utan att sticka sig på dem, men nej, det gick hur fint som helst, trots att jag var riktigt rädd ett tag, haha. Har tyvärr inga bilder på krabaterna eftersom att det var kolmörkt när dom kom fram, men jag är iallafall en upplevelse rikare!
 
 
Såklart så hann vi även besöka Pippis hus, eller ja, vi åkte dit väldigt sent på kvällen så det var inte öppet för besökare, men jag fick iallafall se lite av byn utifrån. Det var riktigt coolt! Pippi såg jag tyvärr inte, men hon är väl pensionerad vid det här laget... Kort och gott, min vistelse innanför Sveriges gränser var minst lika bra som förra gången, och jag är väldigt stolt över Jenni som tagit sitt pick och pack och flyttat till Gotland! Nu har jag ju även bra orsaker att åka dit, hehe. Är såklart lite tråkigt att inte längre ha henne i hemknutarna, men jag älskar hur hon verkligen gör som hon vill, och "helt random" flyttar till Gotland och startar upp ett nytt liv där.
 


KOMMENTARSFORMULÄR




Namn/alias:
Spara namn

E-post (publiceras ej):


Länk till din blogg:



Din kommentar: