10 random frågor

Publicerat: 2018-02-26, 12:26:00| Avigasidan.blogg.se | Linda Wiberg
 
 
Då bor jag i min egna lägenhet som jag har inrett precis som jag vill. Mitt val av väggfärg, tapeter och exakt rätt nyans på golvet. Önskvärt skulle ju även vara att jag är lyckligt gift med den rätte mannen, jobbar på heltid med bloggen och får välbetalt. Jag har en perfekt garderob och råd att köpa dyra sminkprodukter och går ständigt runt med akrylnaglar. Kanske en liten minimalistisk tatuering till minne av min älskade katt. Kör runt i en automatväxlad fyrhjulsdriven relativt ny bil. Det är vad jag önskar, iallafall. Fast vad vet jag? Jag kan bara hoppas.
 
 
 
 
Oh ja! Ser den ut som svaret på föregående fråga så tvivlar jag ej på att jag har en lycklig framtid att se framemot. Även närstående framtid är jag riktigt taggad på, jag känner mig stark och är redo för nya utmaningar. Jag kommer klara alla möjliga motgångar och jag är inte rädd för att testa på nya saker, ej heller för att misslyckas. Så, vad än framtiden för med sig så är jag redo!
 
 
 
Pinterest. Oavsett vad det handlar om så ger alltid Pinterest mig en rush av inspiration. Inspiration till livet i allmänhet, bloggen, mat, inredning, hobbyn... you name it! Även andra människors liv inspirerar mig ibland, deras kariärer och mål i livet. Våren inspirerar mig också, och livet i allmänhet.
 
 
 
 
Före jag blev arbetslös så hade jag flera olika kategorier av tider; Arbetstid, fritid och privattid. Arbetstiden finns det inte så mycket att göra åt, den privata tiden gick åt till att hålla hemmet städat och sköta eventuella ärenden och tog i medeltal 2 timmar per dag. Fritiden gick ut på bloggen, promenader, bada badkar slösurfa och youtube-tittande. Varierade en hel del, men några timmar i veckan fick jag in!
 
Nu som arbetslös så finns det bara en tid, och den delar jag upp precis som jag vill. Har tid för städning och blogg varje dag om jag så vill. Vill jag planera in något annat så går det bra - jag är flexibel mot mig själv.
 
 
 
 
 
Att kunna klona mig själv! Då hade jag kunnat satsa på flere saker på samma gång och både kunnat jobba och vara ledig samtidigt. Kolla på två filmer samtidigt, moppa och dammsuga samtidigt... hade varit väldigt behändigt och jag hade sparat mycket tid och prioriteringarna hade minskat!
 
 
 
Mitt hår är bara något som existerar, det enda jag gör är tvättar och borstar det pågrund av att jag inte kan styla hår. I sminkväg gör jag visserligen inte heller så extrema arbeten, men lägger iallafall mer tid på det än håret. Fast jag går mer gärna ut osminkad än med oborstat hår...
 
 
 
 
Sanningen är att jag har en liten livskris angående att jag nyss fyllt 23 och inte vet vad mitt drömjobb är. Jag har en del jobb jag skulle vilja prova på förståss, kan ju inte veta vilket mitt drömjobb är före jag kommit så långt. Är intresserad av att prova på att arbeta i en klädbutik eller inredningsbutik, då får jag både in kundbetjäningen och även sortera. Jag älskar att sortera. Även ett intresse till att bli massör finns... kanske något jag sysslar med i framtiden - vem vet! Förståss så hade det ju varit underbart att kunna försörja sig på bloggen också...
 
 
 
 
 
Svårt att beskriva i ord, men jag går vanligtvis runt med svarta högmidjade jeans, Vans, läderjacka, och någon tråkig topp eller t-skjorta. Gärna en choker och någon form av kofta. Varierar såklart lite beroende på årstid och humör!
 
 
 
 
Idag - måndagen till ära, ser min lista ut på följande vis:
 
         [x] Tvätta kläder
[  ] Handla
                             [x] Ordna upp i byrålådorna
         [  ] Bada badkar
        [  ] Torka damm
       [  ] Dammsuga
 
 
 
Det går på tomgång, just nu finns det ej så mycket kärlek i mitt liv. Jag skulle vilja påstå att jag tagit en liten paus från kärleken, jag är singel, dejtar ingen och är osäker på ifall jag har något på gångs. Inget jag klagar över, det kommer när det kommer, det ser jag framemot!
 
 
 


KOMMENTARSFORMULÄR




Namn/alias:
Spara namn

E-post (publiceras ej):


Länk till din blogg:



Din kommentar: