Rena kläder och dammig lins

Publicerat: 2018-02-25, 16:31:44| Avigasidan.blogg.se | Linda Wiberg
 
Doften av tvättmedel har spridit sig i min lägenhet, känslan av att tvättkorgen är tom är obeskrivlig! Ibland förstår jag inte hur jag ensam kan skapa så stor mängd tvätt, jag tycker att jag tvättar helatiden och att torkstället alltid står i vägen. Innan tvätten torkat har jag väl lyckats fylla tvättkorgen igen.
 
Det jag satsat på att göra idag är att rensa skåpen i köket inför flytten. Torrvarorna som jag aldrig ens kastar ett öga på hade tydligen gått ut för tre år sedan, jag borde börja rensa oftare. Insåg ju att flera av livsmedlen faktiskt redan hade varit gamla då jag flyttade hit, så jag hade alltså flyttat med mig gammal mat. Det måste vara det onödigaste jag gjort. Fyllde en hel sopsäck av föråldrade livsmeldel och nu är skåpen nästan toma! 
 
Det är visserligen nästan två månader kvar innan jag flyttar, men jag vill göra det så lätt som möjligt för mig eftersom att jag kommer att ha fullt upp när det väl gäller. Jag har allting utrensat nu, vill kunna hyra ett av de absolut minsta förvaringsutrymmen som jag hittar, kommer inte ha möjlighet att ta med mig allt på en gång till Sverige så det mesta kommer jag vara tvungen att lämna kvar här i Finland.
 
Allt som rör flytten kommer snart mer eller mindre ta över mitt liv, jag kommer flytta allting själv så långt det går, förutom tvättmaskinen som definitivt är för tung. Mina blogginlägg kommer (tyvärr?) handla till stor del om samma sak, men jag tänker att det får bli så. Det får helt enkelt bli en flyttblogg för några månader frammåt!


KOMMENTARSFORMULÄR




Namn/alias:
Spara namn

E-post (publiceras ej):


Länk till din blogg:



Din kommentar: