Mitt 2017

Publicerat: 2018-01-01, 21:19:00| Avigasidan.blogg.se | Linda Wiberg
2017 har varit ett år som jag tror att jag alltid kommer minnas. Det har varit ett händelserikt år, och jag har fått uppleva och göra saker som jag tidigare bara kunnat drömma om. Samtidigt som jag även haft det tungt och jobbigt under vissa perioder, men drar endå slutsatsen att mitt 2017 har varit bra!
 
I januari ramlade jag i "SKAM-fällan", vilket många andra också gjorde. Det var då alla plötsligt började snacka Norska, inklusive jag. Den serien är fortfarande min favoritserie, och jag har fortfarande inte kommit över att den är slut. En mycket positiv början på 2017 skapade den iallafall. Ett speciellt minne jag har är en sen morgon efter en utekväll, när jag och Jenni låg i min säng och sträckkollade hela första säsongen. Det var såå mysigt!
 
Jag och Jenni passade även på att ha filmkvällar med övernattning. Älskar sådant! Vi låg i soffan och såg på film efter film, och så tog vi lååångsamma mornar utan några speciella måsten. Det saknar jag verkligen!
 
I Februari så upptäckte jag "Tvillingpodden" som snabbt blev en ny favorit, och nu har jag lyssnat ikapp alla avsnitt. De tvillingarna har fått mig att skratta många gånger under 2017!
 
 
Provade även på en "nyttighets vecka", jag bestämde mig för att äta nyttigt i en vecka, och mådde väldigt dåligt pågrund av det. Kroppen skrek efter fett redan efter ett par dagar, och jag mådde illa till och från hela veckan och blev aldrig riktigt ordentligt mätt. Jag klarade det iallafall.
 
I Mars drabbades jag av den värsta förkylningen jag varit med om, och den vägrade ge med sig. Största delen av månaden var jag väldigt energilös och levde på halstabletter. Hade en hosta som gjorde så ont i lungorna att jag antog att jag hade lunginflammation, och en feber som kom och gick.
 
Trots det så råkade jag endå må så pass bra att jag kunde vara med och fira Jenni när hon hade sin 20-års fest, fick träffa hennes kompisar från Helsingfors, och det blev en lyckad fest med mycket skratt, alkohol och dans!
 
 
i April hände egentligen inget speciellt, jag och Linda beställde hem varsitt mysset från Madlady, och så träffade jag Lindas kattunge för första gången. Umgicks jag så mycket som möjligt med Jenni innan hon skulle flytta till Gotland. Förutom det, så hade jag även inbrott i mitt källarförråd. Var även stressad utan någon orsak alls. Hade en vecka semester, men då gjorde jag inget alls. Tror jag?
 
I Maj däremot hoppade jag ensam på ett plan och åkte till Sverige på en liten förlängd weekend, bodde på hotell, träffade Benjamin för första gången, besökte en isbar, tappade nästan bort mig i Stockholm och hade de lyckligaste dagara på länge. Glömde helt och hållet bort mitt liv i Finland och i mitt huvud fanns bara positiva tankar. Jag är så stolt över mig själv för att jag vågade resa iväg ensam, den resan gav mig så mycket!
 
Gick även och gjorde akrylnaglar för första gången i Maj! 
 
 
I Juni blev min lillebror klar från skolan, och vi firade det med lite smått och gott efter Dimissionen. På midsommaren badade vi badtunna, vädret var kallt, blåsigt och det regnade en hel del. Träffade även Jim, som kom till Finland över sommaren, och så började jag ta promenader varje dag.
 
I Juli gick jag på Julifestivalen och såg blandannat bandet Toto! Det var för en gångs skull soligt och varmt, och det var riktigt roligt!
 
 
Jag och Jim tog ett flertal båtturer, pratade en hel del, njöt av solnedgånger, och umgicks med hans systers lille vovve! Åkte även över till Dahlsbruk med familjen för att äta, och spenderade en hel del tid ute på min balkong under Juli månad.
 
I Augusti hade jag största delen av min semester, och den började men ett oväder, och en hel vecka gick åt till att verkligen STORstäda hela lägenheten. Städade och skrubbade varenda en millimeter av mitt hem. Såg Norlie och KKV live på "Augustinatten", och frös. Sommaren 2017 var ingen höjdare här i Finland.
 
Åkte även över till Sverige igen för att träffa Jenni och Benjamin, och där var vädret helt annorlunda! Åt väldigt god mat, bodde i en hotellägenhet med underbart bekväm säng och fluffigt täcke, råkade se Magnus Uggla och även William Spetz, var på skansen, gick på bio och shoppade. Åkte tillbaka med båten till Finland, och hade verkligen en rolig resa! Den sista veckan av semestern latade jag mig rejält. Sommaren 2017 var en av de absolut bästa! Gotland var väldigt fin plats!
 
 
 
September var däremot ganska händelselöst och tråkigt på många plan. Det "tog slut" mellan mig och en nära vän efter att hen började snacka skit, ljuga, utnyttjade mig och till slut vände ryggen åt mig och undvek mig. Efter en månad bestämde jag mig för att sluta bry mig och gå vidare utan hen. Det är alltid tråkigt att mista en vän såklart, men idag vet jag att jag gjorde ett bra beslut, och jag vill inte umgås med människor som inte uppskattar mig och min närvaro.
 
 
 
I Oktober åt jag kräftskiva hemma hos föräldrarna, vi badade badtunna, och så kom Jenni och överraskade mig! Rensade hela min lägenhet och sålde bort allt obehövligt på loppis, ett av mina bästa beslut under 2017! Hann även med att gå på ett mysigt "Party light", och träffade min före detta kollega igen!
 
I November gick jag och se Freddy Kalas live ensam, vilket var en punkt på min bucket list! Det var en upplevelse jag sent ska glömma. November var dock en månad som jag kände mig väldigt ensam, och lite nedstämd över just det. Har endast en vän som bor "nära", de resterande befinner sig i Sverige eller på annat håll, och det var väl det som fick mig att känna att jag inte har några vänner att hitta på  något med. Som tur så stoppade det inte mig ifrån att gå och se Freddy Kalas.
 
 
 
I December gick jag på bio - ensam, och så jobbade jag extra mycket. Hela december är egentligen ganska oklart för mig, jag var stressad och väldigt slutkörd. Firade jul hos föräldrarna med lillebror, mormor och morfar, och gick ut och festade med den saknade Jenni på juldagen. Träffade även Jim!
 
 
Så är vi tillbaka till nutid. Nyårsaftonen satt jag bara hemma hos mamma och pappa, badade lite badtunna, såg på tv, träffade katten som ska bo där en månad, och på tolvslaget stod jag på en kolsvart strand och blickade ut över horisonten och smällde av lite raketer i min ensamhet. 
 
2017 har ju varit ett bra år, samtidigt som jag mått rätt dåligt under vissa perioder. Jag tänker för mycket på mitt liv helt enkelt, och är avundsjuk på alla andra. Jag tror att det är ganska ovanligt att ha ett helt år utan något negativt, det händer väl oftast både positivt och negativt om varandra. Har endå förhoppningar på att 2018 ska bli ett ännu bättre år, att jag ska träffa nya vänner, umgås med de gamla, skratta, besöka Sverige och att sommaren kommer bli längre och varmare.
 
Har inga löften iår heller, bara förhoppningar och mål, som jag inte vill kalla löften. Vill ha ett bra år, må bra och hoppas på att det händer något stort!
 
Gott nytt år till er alla, jag hoppas ni haft ett bra 2017, och att ni kommer få ett jäkla bra nytt år! Jag är så taggad och redo för 2018!
 
 
 
 
 
 
 
 

THERESA WILLIAMS:

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom, men jag är den typ som aldrig trodde att jag stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {[email protected]} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom {[email protected]}




KOMMENTARSFORMULÄR




Namn/alias:
Spara namn

E-post (publiceras ej):


Länk till din blogg:



Din kommentar: