En eftermiddag i husbilen

Publicerat: 2024-04-27, 17:28:00| Avigasidan.blogg.se | Linda Wiberg
 
  
 
Veckorna går fort, och nu är det helg igen. Idag har jag varit runt på loppis med en kompis, i jakt på en soffa till henne. Slutade dock med att vi inte hittade någon, så det fick bli en ny soffa från Mio, som vi ska hämta imorgon. Eftermiddagen har jag spenderat ute i husbilen, jag har städat den samt hängt upp gardiner. Trots att den är liten så är den väldigt svårstädad, massa små skrymslen man behöver komma åt, där man knappt får in handen. Nåväl, nu är iallafall bodelen städad, hytten får jag ta en annan dag. Nu sitter jag bara här vid datorn och njuter. Tog även med mig lite fika. Det är något speciellt lugn med en husbil, det är så kompakt och mysigt. Möjligen lite obekvämt, men så charmigt endå.
 
  
 
Självklart så slänger jag in en bild på husbilen ser ut utifrån också, samt en nytagen bild på mig själv också där jag sitter. Vi köpte husbilen i Augusti ifjol, detta blir alltså första sommaren som husbilsägare. I Höstas gjorde vi lite mindre renoveringar på den, den hade nämligen en fuktskada i taket, så vi tätade om och böt taket invändigt. Sedan så fick jag en idé om att vi skulle tapetsera taket, istället för att måla. Vi handladelite inredning i form av prydnadskuddar, filtar och nya gardiner. Vi lyckade även sy nya tyg till sittdynor samt ryggstöd. Vi böt även ut belysning i bodelen till LED, och satte in nya högtalare fram. Lite småfix med elen, och så en storstädning. För några veckor sedan så böt vi ut golvmattan i hytten, det kommer alltid finnas lite småfix på en bil som är 35 år gammal, så 100% klar kommer den nog aldrig att bli.
 
Den enda utfärden med övernattning vi har gjort är när vi åkte en vecka till Finland i höstas, så iår blir det verkligen en invigning påriktigt. Vi vill till exempel åka till Ullared, men vi får se ifall vi får till det iår. Vi kommer åtminstone åka runt på Gotland så fort vi har tid och möjlighet.
 
 
 
 
 
 


KOMMENTARSFORMULÄR




Namn/alias:
Spara namn

E-post (publiceras ej):


Länk till din blogg:



Din kommentar: