Förberedelser

Publicerat: 2024-04-28, 18:15:58| Avigasidan.blogg.se | Linda Wiberg
 
Jag är en planerare av dess like, jag har kontrollbehov, ibland så pass att det påverkar mig negativt, men trots det så måste jag ha en plan för att fungera, och för att må bra. Minsta lilla måste planeras, då får jag lugn i sinnet. Det som har varit i planeringen nu är min resa till Finland som sker nästa vecka, det är en hel del förberedelser som jag behöver syssla med för att det ska bli en så smärtfri resa som möjligt. Jag ser väldigt mycket framemot min resa, men har faktiskt varit lite stressad inför den.
 
Först och främst; packningen. En grej som säkerligen många upplever som stressigt, jag har alltid en och samma lista som jag utgår från, så den behöver jag egentligen inte planera, men däremot så vill jag ju endå trippelchecka att jag verkligen har allting med mig. Denna gång ska jag resa med enbart en liten resväska samt en handväska, och dessa måste jag dessutom släpa runt på en hel dag i Stockholm, så ska verkligen försöka packa så lätt och litet som möjligt för att få plats med allting. Inför detta moment så har jag varit ner på stan idag och inhandlat mindre reseförpackningar av produkter, då det oftast är dessa som tar upp mest plats i min väska.
 
Jag behöver även förbereda mig själv. Eller "behöver" kanske inte, men jag vill, jag vill helt enkelt känna att jag är redo. Till detta följer en liten lista på vad jag behöver fixa;
 
  • Jag ska gå till frisören och slinga utväxten samt klippa slitna toppar
  • Jag ska färga ögonbrynen
  • Fixa naglarna, både på händer och fötter!
  • Jag behöver självklart tvätta kläder
  • Prova kläder för att lägga ihop outfits, på så sätt behöver jag inte ta med mig massa onödigt.
 
Sen även lite andra smågrejer som jag inte vill glömma, till exempel köpa med mig Bingolotter och Zeroh-saft. 
 
Jag är ju bosatt på Gotland, och Finland är ju väldigt nära, men resvägen blir endå lång. Det går ej att resa mellan Gotland och Finland direkt, utan jag behöver först ta mig till Stockholm. Där har jag sedan ungefär 10 timmar att fördriva, innan båten över till Finland går. Även dessa timmar är med i planeringen, in i minsta detalj. Jag kommer dock inte att redovisa alla detaljer här, men jag slänger in en lista på vad jag har tänkt syssla med; ha även i åtanke att jag har packning som jag behöver släpa på.
 
Detta ska jag göra för att fördriva tiden i Stockholm:
 
  • Köpa födelsedagspresent till pappa
  • Sitta på Café, lär bli minst 3 timmar
  • Sätta mig i någon park och se på folk, om vädret tillåter
  • Äta pizza
  • Kolla i affärer i brist på annat
  • Handla snacks till kvällen på båten
  • Promenera till hamnen, där lär det gå åt en timme.
Detta är planen iallafall, men jag lider ju av huvudvärk, så dessa timmar lär bli plågsamma pågrund av det. brukar resa med bilen vanligtvis, och då är det lättare att bara sitta och vila. Det lär bli en utmaning, det enda jag kan göra är att hålla tummarna för att huvudvärken håller sig på lagom nivå just denna dag.


KOMMENTARSFORMULÄR




Namn/alias:
Spara namn

E-post (publiceras ej):


Länk till din blogg:



Din kommentar: