En bil-fixar-dag

Publicerat: 2024-04-13, 16:37:00| Avigasidan.blogg.se | Linda Wiberg
  
 
Idag har jag ägnat några timmar åt min käre bil, en liten vårstädning, det var verkligen dags. Jag är så dålig på att tvätta bilen under vinterhalvåret, det känns liksom bara onödigt att hålla på när det är snö, regn och rusk. Det var säkerligen ett halvårs gammal skit som jag spolade av idag. Även insidan fick sig en liten omgång med dammvippan, samt en skurning av mattorna. Gjorde en invändig städning för ett par veckor sen, så det var mestadels utsidan som behövde en rejäl omgång. Skulle tanka också, men fick till min förtvivlan inte upp taklocket. Väldigt skumt.
 
Skulle egentligen svänga förbi Synsam också för att justera mina glasögon som jag nu haft i ca. 3 veckor, under den tiden har jag nämligen upplevt att dem glider ner hela tiden, vilket är jobbigt. Jag har så lite erfarenhet av glasögon, vet inte om det går att göra något åt problemet ens. Det får dock bli en annan dag, jag var så smutsig efter bilvårdandet så jag hade behövt stressa hem och byta kläder för att hinna in innan dem stänger, och jag ville verkligen inte vara en jobbig kund som kommer in i sista sekund. Istället åkte jag hem och åt tacosallad.
 
Nu ska jag göra en liten beställning på nya bilvårdsprodukter, jag kan så lite om sådant, så Google får vara min vän i det hela.
 
Vi hörs!
 
 
 


KOMMENTARSFORMULÄR




Namn/alias:
Spara namn

E-post (publiceras ej):


Länk till din blogg:



Din kommentar: