Vår och Wahlgren

Publicerat: 2024-04-25, 19:35:00| Avigasidan.blogg.se | Linda Wiberg
 
 
Välkomnade våren med öppna armar redan för flera veckor sedan, det var 20 grader ute för tre veckor sedan, men sen plötsligt slog vintern till igen, och numera bara några få grader ute. Jag får väl vara tacksam över att jag inte hade hunnit packa ner vinterjackan ännu. Våren, som vanligtvis brukar va tidig här på Gotland, blev tydligen sen iår. Lite tråkigt, då våren är min favoritårstid, för den blir ju så kort nu! Jag är en sådan tönt som fotograferar vårtecken, minsta lilla blomma och knopp. Ett körsbärsliknande träd hade iallafall hunnit slå ut i blom, så fint!
 
Igår var jag även och såg Pernilla Wahlgren och gänget!! Otroligt vilka ikoner, hade en väldigt kul kväll. Klädde upp mig och gjorde mig fin, hade sett framemot detta sedan början av Oktober ifjol då jag köpte biljett. Så gott som fullsatt salong, och underbart att sitta och skratta i två timmar. Gänget bjöd på en riktig skratt-fest må jag säga! Det är så sällan jag går på "tillställning", men jag vill verkligen börja göra det lite oftare, efter att ha hållt mig borta från allt som har med folksamlingar att göra under några år. För jag är ju väldigt introvert och gillar inte svammel och höga ljud, men någon timme klarar jag trots allt av. 
 
Husbilen besiktades idag, och inte en enda anmärkning, vilket kändes lite sjukt. Jag var verkligen inte beredd på att det gamla åket skulle vara felfritt, men helt otroligt så fanns det ingenting att anmärka på. Som jag nämnt tidigare så kommer det definitivt ett husbils-inlägg, men jag vill ha den städad och klar inför säsongen innan. Bör tilläggas att det absolut inte är någon lyx-bil, han kallas för "Brödrosten", för att han är lik en, samt att han är från 1988. Hela sju år äldre än mig alltså. Absolut många år på nacken, därav min förvåning när det bara var att tuta och köra enligt besiktningen. Killen på besiktningen var nog lika förvånad.
 
Vad mer då? Jo, min käre barndomsvän har gjort en tillfällig återkomst till Gotland, så det är riktigt roligt! Nästa vecka hoppar jag på båten och reser till Finland, vilket jag också ser framemot. Denna gång ska jag resa med båt, utan att ta bilen med mig, så det blir spännande, har aldrig gjort det förut nämligen. Jag ska liksom åka buss?? När gjorde jag det sist? Minns inte ens.
 
Nu ska jag gå och ta en liten knäckemacka, för att sedan krypa ner i sängen, ser verkligen framemot det. Jag har sagt det förr och jag säger det igen; den bästa stunden på dagen är när man får gå och lägga sig. Kanske låter tråkigt, men det är på något vis så skönt när dagen är slut och kvällstimmarna börjar, jag älskar att bara få varva ner innan det är dags att sova. 
 
Allt gott!


KOMMENTARSFORMULÄR




Namn/alias:
Spara namn

E-post (publiceras ej):


Länk till din blogg:



Din kommentar: