Vårt hem

Publicerat: 2019-03-31, 16:01:00| Avigasidan.blogg.se | Linda Wiberg
Jag tänkte ta och visa er lite sneak-peaks från "vår" lägenhet, jag har medvetet låtit bli att visa så mycket av vårt hem pågrund av att endast halva lägenheten är renoverad, köket och badrummet är rent av fruktansvärt, och i ett rum är det renoveringskaos. Planen var helt enkelt att jag tänkte spara bilderna tills allting är klart, men med vidare eftertanke så kan jag ju faktiskt ge er lite sneak-peaks på det som är nytt och fräsht!
 
 
Vardagsrummet från en vinkel, som ni ser så går allting i vitt och andra färger som är så ljusa som möjligt, jag fick dock en liten vilja egenom och kunde övertala mannen i huset att få in lite gråa gardiner till fönstret och gråa kuddar och filtar till soffan. Jag smög även in med en guldig bricka som går bra ihop med den guldiga gardinstången som ej syns med i bild.
 
 
Hörnet som skymtade bakom stoffan på föregående bild har jag valt att ta en närbild på, jag älskar den grå-gröna vasen med en stor kvist av eukalyptus! Filten är min absoluta favoritfilt som jag fick i julklapp av chefen ifjol.Glasburkarna är gamla syltburkar som jag plockat stenar i från en vit stenstrand jag upptäckte på norra sidan av ön i höstas.
 
 
Sovrummet, som jag outat tidigare, här är inredningsdetaljerna få, och så ska det vara. Vi har en stilren hylla som jag har fått uppdrag att inreda, den ska troligtvis stå i sovrummet, men detta är ännu under progress.
 
Sen ett litet sidospår; Jag råkade stöta på en underbart skitnygg fåtölj här en dag, så snygg att jag mer eller mindre förälskade mig i den och känner ett starkt behov av att införskaffa den. Inget jag kommer köpa precis nu, men kanske inom några år eller så. 
Hade inte denna passat så sjukt bra in i vårt blå-vita sovrum? Fåtöljen heter "London" och finns även i rött, grått och svart läder. Älskar nitarna!
 
 
 
Avslutningvis, en bild från "lilla sovrummet", som ska bli ett klädrum/walk in closet. Här är det renovering på G varannan vecka när killen är hemma. Det är han som sköter renoveringen här hemma, och han som äger lägenheten, jag har bara fått en stor bonus i livet att få bo här i en (snart) renoverad lägenhet!
 
 
 
 


KOMMENTARSFORMULÄR




Namn/alias:
Spara namn

E-post (publiceras ej):


Länk till din blogg:



Din kommentar: