Hemma hos oss

Publicerat: 2019-11-03, 15:09:24| Avigasidan.blogg.se | Linda Wiberg
 
Jag tänkte bjuda på en liten inblick i hur det ser ut hemma hos oss! Det har inte skett så stora förändringar sen senast, men det var ju ett bra tag sedan jag för första gången visade er hur jag (vi) bor. Det var i slutet på mars, i våras, som ni fick se lite "sneak-peaks".
 
På bilden ovan ser ni mitt "favorit-hörn" i lägenheten. Det finns i vardagsrummet, och här har väl kanske den största förändringen skett. Jag har nyligen hängt upp en ljusslinga och dekorerat hörnet med en lykta inför vintern, och det skapar en hög mysfaktor! Den gråa puffen med guldigt botten passar sååå bra in i vardagsrummet med tanke på gardiner och gardinstång i samma färg. Hjorthornen, som vi förövrigt tog med oss från Finland, ligger bara där tillfälligt, dem ska upp på väggen sen. Peperomia-amplarna på väggen gör verkligen allt!
 
Här är bilden från det gamla inlägget:
 
 
Ett kanske lite stilrenare hörn på den tiden, men tråkigt. Kvistarna jag hade här var eucalyptys! Superfina!
 
 
En liten överblick över vardagsrummet från en vinkel, kort och gott så ser allting precis likadant ut nu som då, bortsett från hörnet. Med tanke på att resten av vardagsrummet är väldigt stilrent så är hörnet det som skapar det hemtrevliga!
 
 
Sovrummet! Den enda skillnaden här är att vi faktiskt har införskaffat oss sänglampor. Med blå "hatt" i sammet, samma mörkblåa färg som gardiner, kuddar och filt. Guldfoten matchar gardinstången! Vi har även skaffat duntäcken, vilket gör att sängen ser väldigt knölig ut, jag insåg att det är svårt att bädda fint med tjocka duntäcken, men OJ vad bra jag sover!
 
 
Köket har ni faktiskt inte fått se något av alls, speciellt inte senast då vi inte ens hade ett matbord. Nu har vi matbord, stolar och två orkideér som lyser upp tillvaron!  
 

Lisa:

Vad fint ni har :)




KOMMENTARSFORMULÄR




Namn/alias:
Spara namn

E-post (publiceras ej):


Länk till din blogg:



Din kommentar: