En magisk solnedgång

Publicerat: 2019-09-21, 16:43:00| Avigasidan.blogg.se | Linda Wiberg
 
Igår kväll tog jag med mig kameran och traskade ner mot hällarna för en kort kvällspromenad och vacker utsikt över solnedgången. Jag har sagt det förr och jag säger det igen; Solnedgångarna här på Gotland är helt magiska! Det är så häftigt när Gotland inte har någon skärgård, inte en enda ö i sikte, horisonten är bara ett rakt streck, jämfört med Finland, som har flera tusentals öar.
 
 
 
Det var en mysig fredagskväll i min ensamhet, promenerade genom hagen med Gutefår, och fick även äran att se en räv bland fåren. Det är sällan som jag ser vilda djur på Gotland, förutom igelkottar som skymtar lite här och var när skymningen kommer.
 
 
 
Resterande timmar av kvällen tillbringade jag i soffan under min favoritfilt, jag tycker det är så mysigt att det har blivit kyligt även inomhus nu, jag älskar nämligen att gå runt hemma i tröjor och mysa under filtar, detta har resulterat till att jag inte lagt igång värmen ännu trots att det är kyligt inne. Envis som man är, haha.
 
 
Idag är det lördag, vaknade tidigt imorse och låg kvar i sängen en timme, det gör jag aldrig, jag är vanligtvis den som flyger upp ur sängen så fort jag vaknar, antar att jag går efter mottot "Carpe diem". Dagens planer var kort och gott: STÄDA! 
Idag har jag torkat damm, städat kylskåpet, badrummet och ja, allting. Drog även igång en tvättmaskin med disktrasor. Det här med att tvätta disktrasor måste vi prata om!
 
Jag har aldrig tidigare i mitt liv tänkt på att man faktiskt kan tvätta disktrasor och använda dom flere gånger om. Jag fick plötsligt höra att det finns folk som gör det, jag vet inte hur jag inte kan ha tänkt på det innan! Köper man sånna tunna trasor, såna som går sönder direkt, så är det kanske inte så stor vits att spara, MEN tjocka Wettex trasor är ju en investering ifall man tvättar och använder om. Jag har nu sparat ihop tio skitiga trasor som jag kastat i tvättmaskinen på 95 grader. TÄNK, nu kommer jag kunna byta till ren trasa en gång i veckan om jag så vill! För ja, disktrasor blir väldigt fort äckliga, och man vill kanske inte ta en ny varje vecka om man slänger den gamla, det blir ju otrolig åtgång på disktrasor. Däremot! Ifall man tvättar och återanvänder så kan man ta ny precis när man känner för det.
 
Har ni tänkt på att göra så innan? Det här med att tvätta disktrasor är ju ett lifehack!
 
 


KOMMENTARSFORMULÄR




Namn/alias:
Spara namn

E-post (publiceras ej):


Länk till din blogg:



Din kommentar: