Mitt 2019

Publicerat: 2020-01-11, 14:15:00| Avigasidan.blogg.se | Linda Wiberg
Ännu ett år har passerat, och det har verkligen gått fort. Så säger alla, inklusive jag själv. Vad gjorde jag egentligen 2019? Det är dags för en års review, igen en gång!
 
Januari. Jag började året med att fylla år, som jag brukar göra i Januari. Gick ut och åt middag och spelade biljard! Klippte även håret ännu kortare och svenskregistrerade bilen! Det gick bra, gick egenom besiktningen på första försöket, och några veckor senare fick jag mina nya registreringsplåtar på posten. I slutet på månaden fick jag även bältros, det var jobbigt.
 
 
 
Februari. Jag firade alla hjärtans dag, vilket jag inte gjort på flera år, så det var underbart! Hade nog den bästa alla hjärtans dag någonsin, fick en bukett med rosor och åt supergod mat med min dåvarande "dejt" eller vad jag ska kalla honom. Nu mera är han ju faktiskt min pojkvän. Det värsta som hände under året hände faktiskt strax därpå - jag var med om en brand på jobbet. Det var en mardröm, men med hjälp av min kollega så lyckades vi jaga ut alla grannar, och brandbilen var där efter 5 minuter. Allt gick bra, lägenheten fick saneras och köket fick rivas, men ingen kom till skada, som tur! Vårvädret kom redan i Februari, det kanske brukar vara så här på Gotland? Eller?
 
 
 
Mars. Åt mycket god mat, besökte Katthammarsvik för första gången, firade Jennifers födelsedag med festligheter, gick på afterwork och kunde äntligen kalla den där speciella killen för min pojkvän. Sjukt, för det trodde jag aldrig, haha. Det var då jag verkligen blev lycklig påriktigt och började må så jäkla bra med honom vid min sida.
 
 
 
April. Bjöd mina kolleger på en finsk delikatess, nämligen "memma", som är en påskdessert! Gjorde egentligen det som ett skämt, för jag trodde inte att någon skulle gilla det, men OJ vad det gick åt, haha! Sen åkte jag hem till Finland för att fira lite påsk, vi badade badtunna och grillade gott!
 
 
 
Maj. Invigning av terassäsongen i innerstan med en kall sommersby. Blev även fast i en hiss, började extrajobba på mitt föregående sommarjobb, planterade blommor på balkongen, klappade massa katter, åkte på en fisketur, åt glass, åkte på utbildning till Stockholm, kollade på solnegången och gick skogsprommenader. HÄR drog sommaren verkligen igång!
 
 
 
Juni. Var på grillparty, klippte håret ÄNNU kortare, fick 100 myggbett, firade midsommar i en barack ute på landet. En kär vän från Finland besökte Gotland!
 
 
 
Juli. Besökte Finland, gjorde akrylnaglar, och reste till Venedig med älsklingen! Någonting som jag faktiskt aldrig bloggade om, haha. Det har varit en punkt på min bucketlist - att besöka Venedig! Idén började väl gro när jag i unga år spelade Sly 3 på Playstation 2. Det var verkligen livets resa, den absolut bästa resan jag gjort någonsin! Det var så underbart, som en dröm. Åkte massa båt, åt världens godaste laxpasta, tryckte i mig pizza varje dag, besökte massa öar. Det var som ett paradis. Jag får nog helt enkelt ta tag i saken och skriva ett helt eget inlägg angående den resan!
 
 
 
 Augusti. Mina föräldrar och min bror hälsade på mig! Första gången faktiskt, det var väldigt trevligt. Vi gick på medeltida marknad, promenerade i innerstan och tog en tur till Fårö. Jag gjorde tre rätters middag hemma, som faktiskt blev jävligt gott! Även en barndomskompis besökte Gotland, för att träffa mig och Jennifer. Jag gjorde även en utflykt ner till södra Gotland, besökte blandannat Hoburgen och åt den godaste cheesecaken jag någonsin smakat. Just de! höll nästan på att glömma - jag fick fastanställning!
 
 
 
September. Gick på djurpark, såg zebror, kameler, konstiga får, getter, grisar, kalkoner... osv.  Hade picnik med Jennifer, inledde stearinljussäsongen hemma och försökte att få ut det sista av sommaren som egentligen var över redan. 
 
 
 
Oktober. Åkte till Finland med bil för att hämta ett flyttlass! Såg massa hjortar såklart, träffade saknade vänner, bodde i sommarstugan och hade äntligen tid att slappa och ta det lugnt mellan varven.
 
 
 
November. Julmys! Julpyntade hela lägenheten med tomat, röda dukar, röda kuddal, julstjärnor i fönstre, handlade julklappar, julstädade och julplanerade! Gjorde alltså som alla gjorde just då, hehe.
 
 
 
December. Mera julmys, var på julfest med jobbet, packade julklappar, finlands självständighetsdag, och firade julafton. Iår firade jag julafton här på Gotland, pågrund av jobb så kunde jag tyvärr inte åka hem till Finland, och det var såklart otroligt sorgligt. Åt lite julmat bara vi två, såg på julfilmer och Kalle Anka och åt gröt. Det blev mysigt trots allt! Sen var det såklart dags för nyårsafton, en väldigt lugn nyårsafton, precis så som jag föredrar det. Vi bjöd hem två kompisar och så lagade vi nyårsmiddag, skålade och spelade spel. Det blev ett bra avslut på det gamla året, och en bra början på det nya!
 
 
 
Så, ett inte alls lika händelserikt år som 2018, men det hade jag inte förväntat mig heller med tanke på att jag faktiskt började ett helt nytt liv då, i 2018, med flytt till Sverige och en total omställning. Kortfattat så var 2019 ett helt okej år, men jag hoppas verkligen att 2020 blir snäppet bättre, iallafall. Visst känns 2020 som en jäkligt bra år!?
 
 


KOMMENTARSFORMULÄR




Namn/alias:
Spara namn

E-post (publiceras ej):


Länk till din blogg:



Din kommentar: