HUDVÅRD | Pumpkin mask

Publicerat: 2021-11-06, 21:42:00| Avigasidan.blogg.se | Linda Wiberg
 
För två veckor sedan traskade jag in på The Body shop, mitt mål var att jag ville införskaffa mig en ny ansiktsmask att prova ut. Hudvårdsnörden i mig ville testa något nytt och möjligtvis hitta en ny favorit. Min blick drogs fort till deras "pumpa-serie", och denna "Pumpkin instant Radiance In-Shower Mask" fångade mitt intresse. Varför? Jo, för att den, precis som det låter, är till för att användas i duschen. Den fick följa med mig hem.
 
Jag lägger på masken strax innan jag kliver in i duschen, sen får den sitta på undertiden jag tvättar mig, för att sen sköljas av. Den är rengörande, exfolierande och ger ett lyster redan efter att du kliver ur duschen. Så måste jag även slå ett slag för  K O N S I S T E N S E N. Wow, så satisfying. Den känns underbar mot huden! När det gäller ansiktsmasker (och allting jag lägger i ansiktet) så gör konsistensen väldigt mycket för själva upplevelsen. Den närmaste parallellen jag kan dra konsistensmässigt är faktiskt kryddsmör, som ej smälter, om ni förstår. Fast nej, ni måste prova själva. Den är så len mot huden, och kan sitta på i allt från 5-15 minuter (antagligen längre också med minskad effekt).
 
Efteråt känner jag mig len och framförallt ren. Detta är ett av mina hittills bästa köp iår, och jag kommer garanterat köpa om denna så fort den tar slut. Ett litet hudvårdstips av mig, så här på en lördagkväll (köp den).
 
 
 
 
*** Detta är inte ett sponsrat inlägg ***


KOMMENTARSFORMULÄR




Namn/alias:
Spara namn

E-post (publiceras ej):


Länk till din blogg:



Din kommentar: