HUDVÅRD | Indy Beauty

Publicerat: 2021-09-19, 18:47:00| Avigasidan.blogg.se | Linda Wiberg
 
Ett av mina absolut största intressen är hudvård och jag lägger mycket tid på speciellt mitt ansikte när det kommer till detta. Kan väl säga att jag är inte lika omtänksam mot resten av kroppen. Jag bloggade väldigt mycket om hudvård en gång i tiden, tills jag hittade en hudvårdsserie som gjorde under med mitt ansikte - sen var det ju inte lika kul längre att blogga om samma produkter gång på gång.
 
Hur som helst, jag tänkte att jag vill få in lite mer hudvård på bloggen igen, och just nu är jag faktiskt vilse i hudvårdsdjungeln - igen. Mer om det en annan gång. Jag tänker mig kanske att jag kan få till ett hudvårdsrelaterat inlägg i månaden. Just nu testar jag massa olika produkter och det kan väl vara kul att följa med på den resan, för er andra hudvårdstokiga.
 
Jag vill flagga för att jag inte är utbildad inom hudvård, jag är ingen hudterapeut, det är enbart mitt intresse, och jag är nog inte mer påläst än någon annan. Vill bara klargöra att jag inte är någon expert även om jag ibland kanske kan få det att låta så.
 
Idag vill jag slå ett slag för två av Indy beautys ansiktsmasker som jag använt flitigt, nämligen "3 in 1 Exfoliating Facial Mask" och "Clear Skin Mud Boosting Facial Mask".
 
Den förstnämnde, vill jag nog påstå att är min favorit just nu. Den är som namnet klargör, exfolierande. Att exfoliera betyder att man avlägsnar döda hudceller och smuts från hudens yttre. Först och främst så innehåller denna mask små korn som gör att huden exfolieras när du masserar masken över ansiktet, den innehåller även syror och enzymer som är exfolierande. Denna mask vill jag rekomendera lite extra till er som inte gillar att lägga massa tid på hudvård, eftersom att den enbart ska sitta på huden i en minut, en gång i veckan.
 
Exfoliering är en mycket viktig del i just min hudvårdsrutin, jag älskar att känna mig len i ansiktet efteråt, och denna ansiktsmasken gör ett så bra jobb! Efteråt gillar jag även att använda en ansiktsolja, för det framhäver lenheten lite extra!
 
Sen, mina damer, herrar och icke-binära har vi lermasken, "Clear Skin Mud Boosting Facial Mask". Även denna är exfolierande, men den är framför allt rengörande på djupet. Denna innehåller bland annat lera och aktivt kol som suger ut smutsen ur huden. När jag köper ansiktsmasker är jag i princip enbart ute efter rengörande och exfolierande, och i överlag så gillar jag lermasker, så det är ofta åt det hållet min blick dras. Denna mask använder jag två gånger i veckan, och den ska sitta på i 5 minuter.
 
Alla Indy Beautys produkter är 100% veganska, och det gillar vi. Jag tycker att dessa även är väldigt prisvärda. Dessa två har en självklar plats i mitt sminkbord, dessa köper jag alltid om när dem är slut. Ifall Ni vill läsa mer om dessa två godingar så har jag länkat dem i texten ovan, några textstycken upp.
 
 
EN SNABB ANSIKTSMASK-SKOLA:
 
  • Rengör ansiktet med ansiktsrengöring innan masken appliceras.
  • Applicera masken med rena händer eller en ren sminkborste.
  • Kontrollera hur länge masken ska sitta, det står på förpackningen. Vänta.
  • Skölj av med ljummet vatten och smörj in ansiktet med kräm och solskyddsfaktor.
 
Ifall det är något specifikt angående hudvård som Ni vill att
jag tar upp eller tipsar om, lämna gärna en kommentar!
 
 


KOMMENTARSFORMULÄR




Namn/alias:
Spara namn

E-post (publiceras ej):


Länk till din blogg:



Din kommentar: