En dag på Fårö

Publicerat: 2022-08-01, 15:47:04| Avigasidan.blogg.se | Linda Wiberg
  
 
I helgen som var så spenderade jag en heldag på Fårö, jag brukar sträva efter att få till en tur till Fårö varje sommar, och den största orsaken till det är att jag vill åt Galetterna. Jag vet att jag bloggat om dessa stackars Galetter ett flertal gånger innan, och jag tror jag kommer göra det många gånger till. Gotlands godaste Galetter, enligt mig. Så blev det även en tur via raukarna också, känns lite obligatiskt det också, trots att jag egentligen sett tillräkligt med raukar vid det här laget. Tiden gick väldigt fort på Fårö, jag passade även på att ta sommarens första, och kanske sista, tur med gummibåten. 
 
  
 
Stannade även till på ett fik och åt. Det känns som att jag inte gjorde så mycket mer än åt, så brukar det ju bli på semestern - och det är så skönt att inte ha någon tid att passa. Jag kan stanna och fika i tre timmar om jag vill! Jag hade också en liten förhoppning om att få se säl, på Fårö. Det fick jag tyvärr inte, inte i levande form iallafall. Ironiskt nog fick jag se benbitar av en säl, rätt obehagligt faktiskt, jag tycker nämligen att sälens armar är likt en människoarm, med armbåge och fingrar. Eller ja, har sälar armbågar? Oklart, men jag tyckte det såg ut så.
 


KOMMENTARSFORMULÄR




Namn/alias:
Spara namn

E-post (publiceras ej):


Länk till din blogg:



Din kommentar: