HUDVÅRD | Lumene toners

Publicerat: 2022-02-15, 05:05:00| Avigasidan.blogg.se | Linda Wiberg
 
Sedan ett antal månader tillbaka så har jag testat ut två toners från Lumene, i jakten på att hitta perfekta produkter för mitt stackars ansikte. Lumene har flera olika toners, jag valde att pbörja med två ur deras sortiment. Jag har alltså varit på jakt efter riktiga guldkorn ute i hudvårdsvärden, idag tänkte jag slå ett slag för dessa härligheter! I överlag så gillar jag Lumenes produkter, har testat lite olika genom åren, och jag upplever att Lumene är mycket prisvärt.
 
Lumene använder sig till 99% av naturliga ingredienser, vilket jag tycker att är viktigt när det kommer till hudvård, man vill ju inte proppa ansiktet med massa onaturligheter, och så är det såklart väldigt bra för miljön också. Produkterna är skapade av finsk natur, med handplockade naturingredienser som ger huden den näring den behöver.
 
 
Först ut har vi deras klassiska ansiktsvatten, en skopa källvatten och bomull, låter kanske inte mycket för världen, men naturliga ingredienser är det bästa för allas hudtyper skulle jag vilja påstå. Denna är inte specificerad för något viss hudtyp, utan ska fungera för alla. Jag vill påstå att den även passar dig med känslig hy, den lämnar efter sig en fräch och avslappnande känsla, och är såklart snäll mot huden. Denna återfuktar och skyddar huden, har varit perfekt för mig att använda på vintern, nog en av de bästa ansiktsvatten jag testat! Jag älskade den! Tyvärr så hittar jag ingen svensk sida som säljer denna, men för mina finska läsare så länkar jag produkten på Tokmanni HÄR (med annan förpackning). Kan det möjligtvis vara så att denne ej säljs i Sverige? Isåfall får väl jag börja importera, för enbart eget bruk, såklart, haha...
 
 
 
Näst ut har vi Lumenes "Deeply purifying Toner", denna är berikad med björkjuice, den rengör grundligt och tar bort överskottsfett. Även denna är återfuktande, och passar till fet och kombinerad hy, den får även porerna att se mindre ut*. Jag upplever en hög renhetskänsla efter denna, jag personligen skulle dock inte rekomendera denna till någon med känslig hy då jag upplever den lite åt det starkare hållet, har man sår av till exempel finnar så kommer det svida lite.
 
*Det finns ingen produkt som kan göra dina porer mindre tyvärr, men med rätt återfuktning och ämnen så kan porernas synlighet minska och göra att de upplevs mindre.
 
Jag kommer fortsätta med att prova ut övriga toners från Lumene för att slutligen välja den som jag upplevde var bäst för mig. Det är viktigt att ha i åtanke att olika produker passar olika för alla, detta är inget facit, utan bara ett test för vilket produkt som jag upplevde passade bäst för just mig.
 
 


KOMMENTARSFORMULÄR




Namn/alias:
Spara namn

E-post (publiceras ej):


Länk till din blogg:



Din kommentar: