Regn i sikte

Publicerat: 2023-06-17, 17:31:48| Avigasidan.blogg.se | Linda Wiberg
  
 
Idag har jag tänt massa ljus, och sitter inne och väntar på regnet. Det är mulet ute, vilket inte händer speciellt ofta sommartid på Gotland. Det har inte regnat sen i vintras känns det som, jag minns inte när det regnade sist. Somrarna här är extremt regnfria, vilket självklart inte är bra. Idag och imorgon ska det trots allt regna, och jag ser väldigt mycket framemot det. Torkan ute just nu är verkligen inte att leka med, det är hög risk för skogsbrand, och igelkottarna pinas av törst. Om tre dagar inleds bevattningsförbud, vilket i princip betyder att man inte får spruta vatten med slang, annat än när man duschar.
 
Jag var hos frisören idag och fixade till min sommarfrilla, jag hade extremt slitna toppar, så det fick bli en hel del kortare, och så ljusade jag upp utväxten med lite slingor och en toning. Min kära vän som är frisör är nämligen tillbaka på Gotland för en tid, såklart att jag passade på att göra ett besök i salongen!
 
Ikväll ska jag ta det lugnt, och samma imorgon. Nu när det varit sommarväder så har jag åkt runt på en massa utflykter vid varje lediga tillfälle, jag tycker ju att det är kul, men samtidigt är ju jag en hemmakär människa som också vill ha helger då jag håller mig inärheten av hemmet - nu är en sådan helg. Jag, en kopp kaffe, tända ljus och någon bra serie på tv´n, förhoppningsvis lite regn senare också. Jag fick faktiskt en halv regndroppe på pannan efter mitt besök i salongen, men den droppen mättade ingen igelkott.
 
Sen sist så har det väl inte hänt speciellt mycket, jag har blivit frisk från förklylningen, det var som tur en mild variant och varade inte så länge, så jag var inte ens sängliggande speciellt länge, endast tre dagar. Så har jag besökt Smöjen, St. Olofsholm, Furillen och åkt på en väldans massa loppisar, säkerligen 20 olika. Fyndat har jag gjort, bland annat en "munkmöbel", som jag just nu förvarar i mitt garage i väntan på bättre tider.
 
Det får vara allt för mig idag, nu ska jag gå och koka den omskrivna koppen kaffe!
 


KOMMENTARSFORMULÄR




Namn/alias:
Spara namn

E-post (publiceras ej):


Länk till din blogg:



Din kommentar: