Söndagspromenad

Publicerat: 2018-03-19, 11:41:59| Avigasidan.blogg.se | Linda Wiberg
 
 
Bjuder på lite bilder från söndagens promenad i skogen med pappa, hade tänkt att jag skulle lyckas fånga lite tidig vår på bild - men det är ännu så pass mycket snö och is där ute. Solen har dock börjat värma lite lätt, och det droppar dagligen får hustaken i stan. Några veckor till så har vi hoppeligen full vår, det känns dock långt borta eftersom att det är grått och dystert ute idag.
 
 
Att jag inte är en vintermänniska vet ni ju redan, först då Mars börjar närma sig sitt slut börjar jag vakna till liv som människa igen. Våren älskar jag nästan lika mycket som sommaren. Älskar när skogen börjar bli grön igen kombinerat med varma vindar. Det jag dock ser mest framemot med våren är när det börjar bli så pass varmt ute att vinterjackan åker iväg på vinterförvar - och den tunna bomberjackan kryper fram från att ha lega längst in i garderoben.
 
 
Alla människor förändras till våren, solens strålar gör oss gladare och vi slipper äntligen gå runt i vinterskor och tjocka fluffiga halsdukar som döljer halva ansiktet. Det är om att man lever mera på våren och sommaren, till skillnad från vintern då vi bara är isklumpar med massa kläder på. Tänka sig att det faktiskt finns en människa där under alla lager kläder!
 
 
Dock så känns våren så kort, vi hinner inte riktigt njuta av den innan sommaren plötsligt är här. Hela våren går oftast åt till att förbereda inför sommaren; fönstren ska tvättas och gräsmattorna ska krattas ifall man inte hunnit göra det före snön damp ner. Mitt i allt detta drar man även på sig en jobbig vårförkylning som vägrar ge med sig och snoret rinner enda tills midsommar.
 
 
Trots allt så är våren underbar, och jag kommer aldrig tycka något annat. Iår vill jag ta vara på våren, även då jag vet att våren för mig iår kommer bli stressig eftersom att flytten äger rum, så vill jag endå observera vartenda steg av våren. Jag kommer ha full koll på snövallarna på parkeringen utanför mitt fönster som hoppeligen inte ökar nu mera. Att påsken närmar sig är ju även ett riktigt säkert vårtecken!
 
 


KOMMENTARSFORMULÄR




Namn/alias:
Spara namn

E-post (publiceras ej):


Länk till din blogg:



Din kommentar: