Fynd, bus och semesterplaner

Publicerat: 2023-05-31, 19:00:46| Avigasidan.blogg.se | Linda Wiberg
   
 
Den stora koppen på bilden är mitt senaste loppisfynd, ursprungligen köpt på Indiska, men blev min för ynka 15 kronor. Jag är väldigt nöjd över den händelsen. Gör jag något annat än springer på loppis så här års? Nej, knappt. Det kliar i fingrarna när jag tänker på att jag någon gång (så snart som möjligt) kommer äga ett hem, som jag kan inreda. Jag ser mycket fint på loppisar som jag vill ha i min framtida lägenhet, men som jag inte har möjlighet att släpa hem pågrund av att jag bor inneboende. För att inte glömma bort renovering, jag har i princip noll erfarenhet av renovering, men endå så känns det väldigt spännande. Jag lär ju inte skriva om annat än renovering och inredning när det är dags.
 
Idag är det en helt vanlig Onsdag, och jag har börjat planera min semester som jag brukar försöka att göra varje år. Det blir mer att se framemot om man har en plan, tycker jag. Spontanitet är verkligen ingenting för mig, ska jag vara helt ärlig så hatar jag sådant som inte är planerat. En riktig tråkmåns är jag, kan säkerligen många tycka, men jag gillar att vara tråkig. Som ni kanske märker så är jag också en jäkel på att sälja in mig själv, haha. Ni får självklart komma med tips på vad jag kan göra i sommar, det behöver inte vara något storslaget.
 
Jag har smörjat in benen med brun-utan-sol-lotion. Ja, jag erkänner! Jag har inte tidigare använt mig av "BUS", men denna vår fick jag tydligen för mig att jag skulle prova. Jag vill ju egentligen inte spä på problemet som redan finns, alltså att alla strävar efter att bli så bruna som möjligt på sommaren, som istället bara skapar en onödig press på utseénde, som om det redan inte varit ett problem. Jag har absolut inget att säga till mitt försvar. Jag har iallafall smörjt in benen, för att få dem att matcha med resten av kroppen. Inte för att jag är så specielt jätte-brun på andra ställen heller, men jag har alltid haft väldigt bleka ben, och tänkte att eftersom det finns ett sätt att bli brun på så kan jag lika bra testa det. Jag har inte mycket pigment på mina ben, endast på knäna, vilket stör mig lite, jag vill ju inte gå runt med enbart bruna knän. 
 
Var detta allt jag hade att komma med idag? Ja då, så fick det bli idag. Nu ska jag krypa ner i sängen och se "Thunder in my heart" på Viaplay, en svensk serie som jag först nu fått upp ögonen för (kan ha att göra med att jag inte haft Viaplay innan), väldigt bra, en av de bästa svenska serierna jag sett faktiskt, jag är otroligt imponerad. 
 
Tack för mig!
 
 


KOMMENTARSFORMULÄR




Namn/alias:
Spara namn

E-post (publiceras ej):


Länk till din blogg:



Din kommentar: